Chartres-Chateaudun

2 september 2015 - Châteaudun, Frankrijk

Weer zo'n mooie route gefietst door een landelijk wijds landschap langs uitgestrekte velden en kleine dorpjes. Al mijmerend kom ik tot de gedachte dat het eigenlijk steeds maar een stukje fietsen, maar dan wel elke dag, is en voor je het weet ben je in midden Frankrijk en zo kom je dus op de fiets overal als je maar lang genoeg de tijd neemt. En het voelt zo anders dan met de auto, trein of vliegtuig. Want je beleeft de omgeving veel intenser vooral ook omdat je het op eigen kracht doet.

Onderweg heb ik steeds veel bekijks en mensen groeten vrijwel allemaal en steken me vaak een hart onder de riem met "bon courage"  dat zoiets betekent als " zet 'm op" (eigen vrije vertaling).

Vanmorgen ben ik wat later weggegaan dan de bedoeling, want ik had een geanimeerd gesprek aan het ontbijt met Valerie de eigenaresse van het B&B in Chartres, een Engels echtpaar en een Nederlands echtpaar. Dat ging in 3 talen maar we begrepen elkaar prima.

Nu zit ik weer in een Ibis budget hotelletje langs de RN 10 waar ook allemaal vrachtwagenchauffeurs zijn neergestreken, maar het is er in elk geval schoon en lekker goedkoop. Ik twijfel nog of ik morgen een langere etappe zal nemen, want vandaag had ik nog wel 20 km extra willen fietsen, zo makkelijk ging het met de wind mee en weinig heuvels. Ik laat het maar even afhangen van mijn stemming morgenochtend en boek nu nog even niet vooruit.

1. Jbroer:
    2 september 2015
    Ik vind het allemaal zo knap van je . Helemaal alleen met als gezel je goede humeur en wilskracht . Hou vol zet um op toi toi toi