Melle-St-Jean-d'Angely

10 september 2015 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Ik slaap vannacht in een abdij in een echte kloostercel. Wel met alles erop en eraan. Een eigen badkamer met wc en douche maar verder heel sober met meters dikke muren. Dat heeft wel wat tijdens mijn pelgrimstocht. Verder weer een pittige fietstocht met zware klimmen, maar dat een en je vordert niet zo snel. 55 kilometer zoals vandaag is dan al een uur of 5 met alle stops. Bovendien is het overdag weer erg warm, in denk bijna 30graden. Je hoort mij niet klagen, want in Nederland is het vast al herfstachtig? Ik kom nu het wijngebied van Bordeaux  binnen. Onderweg overal druiven. Ze zijn nog niet rijp dus de vendange zal hier omstreeks oktober starten denk ik. In mijn kloostercel heb ik geen wifi dus ik zit nu op een terras van de plaatselijke bar mijn verhaaltje te typen. Straks nog op zoek naar een restaurantjes,wat op zich nog niet zo makkelijk zal zijn. Ik heb al gezien dat het merendeel van de horeca hier definitief zijn deuren heeft gesloten. Het ziet er wat desolaat uit en dat zie je eigenlijk overal in kleinere en middelgrote plaatsen in Frankrijk. Morgen een heel korte etappe naar Saintes, want daar is heel veel te bezichtigen op historisch gebied.