Saintes-Soulac sur mer

12 september 2015 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Zo het klimmen en dalen heb ik even achter me gelaten want ik ben vanmiddag met de veerdienst van Rohan naar Pointe de grasve de monding van de Gironde overgestoken.

Vanmorgen vanaf Saintes was het toch nog flink klimmen in een heuvelachtig gebied. Er dreigde onweer maar ik had geluk en de buien dreven net langs mij heen. Een heel uitgestorven gebied met geen voorzieningen tot aan Royan. Wat smaakte mijn eerste bakje koffie van de dag om ongeveer 13 uur vanmiddag lekker. Ik had vanmorgen bewust geen ontbijt besteld want ze rekenen daarvoor veelal 9 euro en dat voor een koffie met croissant, een stukje stokbrood en wat jam. Bij de eerste beste Boulanger in Saintes voor onderweg lekkere broodjes gehaald. Omdat mijnn beenspieren zo langzamerhand wat beginnen te protesteren heb ik morgen een extra dag/nacht in de hostellerie geboekt. Een dag rust in een heel leuk badplaats kraan de Atlantische oceaan. Ik heb net de zee geprobeerd met mijn voeten maar erin is geen denk ik geen optie voor morgen want de zee is hier heel erg ruig. Wel leuk voor een strandwandeling ook al voorspeld het weer voor morgen weinig goeds, regen en onweer,kan ook leuk zijn. Ik vind het overigens elke dag weer een verrassing waar ik terecht kom, de ene keer een tegenvaller de andere keer een heel leuk onderkomen zoals nu. Met eigen terras en een hele sfeervolle kamer en aardige eigenaresse.

Op deze manier hou ik het nog wel even vol, hoewel ik misschien overweeg eind deze week te stoppen. De hele route tot aan Santiago, vooral vanwege de kosten van hotelovernachtingen, is van meet af aan niet mijn voornaamste doel. Ik bewaar het laatste traject vanaf de Pyreneeën mogelijk tot komend voorjaar. Maar dat zijn keuzes waar ik nog niet helemaal uit ben. Tot nu toe is alles eigenlijk prima gegaan zonder al te veel obstakels en geniet ik elke dag weer van het avontuur.

1. Henk Lindner:
    12 september 2015
    Ik hoop dat je doorgaat Marian! Zou toch geweldig zijn als je dat hele avontuur tot eindbestemming kunt uitfietsen?! Doe het anders voor mij ;>) want ik geniet erg mee van je dagelijkse updates!
    In Spanje schijnt de route nog sterker bezaaid te zijn met overnachtingsmogelijkheden in alle prijsklassen:
  2. Thijs:
    13 september 2015
    Hoi mam, ga vooral door! Je hebt echt goed de smaak te pakken, zo lees en hoor ik van je. Iedereen (en vooral ik) vinden het helemaal geweldig dat je aan het fietsen bent. Alle neven en nichten waren benieuwd naar je avonturen en belevenissen en vinden het ontzettend knap van je. Ze wensen je veel succes de komende tochten. Ik ben trots op je, ga zo door mam!
  3. Jacqueline:
    13 september 2015
    Ha Marian!
    Daar sluit ik me bij aan. Ik denk dat je je helemaal tevreden en voldaan voelt als je dit tot het einde volhoudt. Maar ik besef wel dat ik makkelijk kan praten. Ik zit op m'n comfortabele bank een beetje te luilakken. Je moet natuurlijk helemaal zelf beslissen wat je doet, dat staat buiten kijf. Ik herhaal het nog maar een keer: ik vind het ontzettend goed van je wat je allemaal aan het doen bent. Hou je taai. En wat je ook beslist (stoppen of doorgaan), het is allebei goed! Liefs en hartelijke groeten van Jacq. en natuurlijk ook weer van Eric.
  4. Arnold:
    Dag Marian,
    Bedankt voor je leuke en boeiende, beknopte verhalen over wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Ik hoop dat je 't allemaal kunt bewaren voor later, als een soort logboek.
    Ik vraag me af of ik als ik zo ver gekomen was als jij, ermee zou ophouden met de gedachte dat je het later wel zult afmaken. Je kunt ook denken dat het leuk is, nu je al zo'n eind op streek bent, om het helemaal af te maken. Je hebt er nu ook tijd voor, toch?
    Veel plezier verder! ......met wat dan ook.
  5. Sonja:
    14 september 2015
    Zo te lezen zit je nu lekker in de flow dus ik sluit me aan bij Henk en Thijs: probeer dit jaar Santiago te halen.
  6. Marian stokx:
    14 september 2015
    Dank allemaal voor de support en ik heb er idd al 1400 km opzitten en nog (maar) zo'n te gaan. Het is niet het fietsen dat me weerhoud maar de hotelovernachtingen die de kosten nogal laten oplopen. Had ik kort voor vertrek al voorzien en min of meer de keuze al gemaakt om het voor nu tot aan de Pyreneeën te beperken.
  7. Paul:
    14 september 2015
    En ik vind dat je lekker zelf mag bepalen of je stopt.
    Dan heb je net zo goed gedaan wat je wilde ...
    En dat tweede stukkie komt wel de volgende keer !
    Ciao !
    Paul