Soulac sur mer - Lacanau en Lacanau - vliegveld Bordeaux

15 september 2015 - Bordeaux, Frankrijk

Even 2 dagen in een verhaal, want zowel gisteren als vandaag geen wifi op de kamer, ondanks dat dit wel als service is vermeld. Men doet daar wat besmuikt over en steeds is het dan het commentaar dat ik de eerste en enige ben die geen wifi bereik heeft. Als ik dan de commentaren lees op Booking.com blijk ik zeker niet de enige. Ik zit dus nu heel ongezellig bij de receptie van het hotel dichtbij de luchthaven (en ja ik vlieg donderdag terug en bewaar de rest voor komend voorjaar) mijn verhaaltje te typen. Intussen komt de receptioniste mij melden dat ik de komende ochtenden gratis ontbijt krijg vanwege dit ongemak. Joepieee!!!

Gisteren een mooie route gevolgd langs de Atlantische oceaan met hier en daar toch nog een klimmetje tot wel 53 meter hoog. Dat is ongeveer de hoogste duintop in dit gebied. Het was intussen wel flink aan het waaien en een heel onstuimige zee met schuimkoppen. Prachti, maar ik voelde mijn beenspieren behoorlijk na 75 km en was blij bij mijn plaats van bestemming, een zeer shabby hotelletje maar wel met uitzicht op zee die ook vannacht flink tekeer ging. Vandaag mijn voorlopig laatste etappe naar Bordeaux afgelegd langs de voie Verde van Lacanau plage naar Bordeaux; over een lengte van 60 km alleen maar fietspad door dennenbossen en deels aangelegd op een oud spoorweg tracé. Hoe mooi ook, ik vond het af en toe toch wel unheimisch, kilometers land geen huisje of dorpje en ook geen andere mensen, alleen af en toe een hert. In die uren in m'n eentje heb ik mezelf wel een paar keer moeten verbijten niet in mijn angst te schieten: wat als ik hier val of pech krijg of anderszins in dit godverlaten gebied. Maar ik heb het heelhuids doorstaan.

Ik bennu nog een beetje vertwijfeld over mijn keuze te stoppen, vooral ingegeven door oplopende kosten en nog zeker een maand tgaan. In combinatie met het feit dat ik wel erg opzie tegen de bergen van de Pyreneeën en Noord Spanje. Dus als er liefhebbers zijn om mij volgend jaar te vergezellen, dan hoor ik dat graag. Morgen ga ik Bordeaux bezoeken en mijn fietsvervoer terug naar Nederland  de firma Soetens regelen. Ondanks mijn twijfels ben ik zelf helemaal niet ontevreden;tochmaarmooi 1450 km gefietst. En mijn fiets, dat mag gemeld een 15 jaar oude Koga Myate randonneur van

1. Ingrid:
    Toch maar 1450 km gefietst, ik vind het een super prestatie! liefs Ingrid
  2. Evelin:
    15 september 2015
    G-e-w-e-l-d-i-g, Marian:-))! Wat een geweldige prestatie:-o !!
    En dan niet alleen de fantastische afstand van 1.450km, maar ook de indrukwekkende zelfoverwinning! Nogmaals: geweldig!
    Ik verheug me jou binnenkort weer hier in DH te begroeten;-))
    Liefs, dikke knuffel en een prettige terugreis wenst je Evelin
  3. Ada:
    15 september 2015
    Helemaal super Marian. Een geweldige prestatie. Goeie reis naar huis. Groetjes, Ada
  4. Kees:
    16 september 2015
    Diep respect voor je Marian! Geweldig gedaan. We spreken elkaar binnenkort wel weer. Goeie reis terug.
  5. Harry Brunott:
    3 oktober 2015
    Hallo Marian,
    Leuk, ik heb jouw blog gevonden en her en der gelezen.
    Het is nog maar kort geleden zie ik.
    Herkenbaar jouw enthousiasme, eigen grenzen opzoeken en verleggen, het is gewoon supergaaf om te doen en er ook gewoon trots op te kunnen zijn.
    Ik ga er meer van lezen.
    Vriendelijke fiets groet!
    Harry B