st Jean d'Angely-Saintes

11 september 2015 - Saintes, Frankrijk

Een route van maar 30 kilometer en gelukkig maar want ik heb vannacht vrijwel niet geslapen op dat keiharde bed in het klooster. Monnik (of non) is niet mijn roeping, maar dat wist ik al, alleen al vanwege die bedden. Het fietsen ging daarom niet echt lekker vandaag. Ook niet omdat de hele weg druk verkeer langs me raasde. Het is weliswaar een d-weg dus een kleinere landweg maar die wordt kennelijk gebruikt als sluiproute en er geldt geen snelheidsbeperking. Men raast daar gewoon met een gang van 100 tot 120 km p/uur en is niet bedacht op fietsers en die zie je hier ook vrijwel niet. Dat levert een hoop stress op en ik moet me zo op de weg concentreren dat ik nauwelijks tijd hebt om me heen te kijken. Vanmiddag had ik alle tijd om het stadje Saintes te bekijken. Veel oude romaanse overblijfselen zoals een amfitheater en een romaanse pelgrims kerk met abdij. Het weer dreigt nu om te slaan. De hele week is het warm geweest tot wel 30 graden, maar nu drijven donkere wolken over en straks en morgenochtend gaat het onweren en wordt het daarna ook een stuk frisser. Ik ben blij nu weer in een gewoon hotel te overnachten met in elk geval een normaal bed en wifi tot mijn beschikking.

1. Jack:
    11 september 2015
    pas je wel een beetje op.wil graag nog wat met je drinken
  2. Marian stokx:
    Alleen al daarom....
  3. Jacqueline:
    11 september 2015
    Nou, daar sluit ik me bij aan! Doe alsjeblieft voorzichtig, mensje! En ga lekker in goeie hotels slapen. Je mag jezelf best wel een beetje verwennen, hoor! Als je terug bent, wil ik wel heel graag je verhalen horen! Gisteren (afscheid Dolf Goudart) weer een heleboel oude collega's gesproken. Was èrg leuk. Zou jij ook leuk gevonden hebben. Enfin, nog gelegenheden genoeg!
    Goeie en fijne tocht nog. Dikke zoenen van Jacqueline (en van Eric). XXXXXXXXXXXXXXX.
  4. Dick en Sophie:
    12 september 2015
    Wij waren al verbaasd dat je in het klooster ging! Wij hebben nooit een non in jou gezien!
    Voorzichtig op die smalle D wegen en die racende fransen. Beter een paar dagen langer fietsen en avonturen beleven dan op de verkeerde manier naar huis. Pas goed op jezelf.
  5. Connie:
    12 september 2015
    Hè zus, fijn om weer iets van je te horen.....en wat doe je het goed! Houd goede moed oftewel, bon courage! Liefs connie
  6. Marian stokx:
    12 september 2015
    Dank je zus, ik ben net aan de Atlantische kust gearriveerd en denk erover hier morgen ook te blijven. De zee blijft toch trekken he. Groetjes.