Chateaudun-Vendome

4 september 2015 - Compiègne, Frankrijk

Gisteren een mooie route langs de Loir (een zijriviertje van de Loire) gereden. Mijn humeur en conditie lieten wat te wensen over want ik kamp met los zittende kiezen op een implantaat. Pijn doet dat niet maar is wel heel irritant. 'S morgens voor vertrek heb ik eerst mijn tandarts gebeld voor advies. Dit implantaat veroorzaakt al sinds het begin zes jaar geleden problemen doordat dit nooit goed is vastgehecht in het bot. Een paar dagen geleden beet ik op een olijf met pit en toen waren de rapen gaar. Gisternamiddag ben ik in Vendome op zoek gegaan naar een dentist en die heeft de kiezen met implantaat er in 2 minuten uitgehaald. Pijnstillers en antibiotica mee en 2 dagen rust houden. Gelukkig heb ik een prettig hotel met goed bed en heb vannacht prima geslapen. Vandaag dus een beetje lummelen in de hotelkamer en een wandeling naar het centrum. Morgen vermoedelijk met de trein met fiets naar Tours want ik kan hier niet nog een nacht langer blijven omdat het hotel is volgeboekt. Zondag durf ik het weer wel aan om te fietsen en ga ik vrolijk mijn weg vervolgen.

1. Henk Lindner:
    4 september 2015
    Je hebt je al behoorlijk 'zen' gefietst, zo laconiek-aanvaardend als je schrijft over deze onprettige toestand, en dat je er op vertrouwt zondag alweer vrolijk verder te fietsen. Petje af!
    Ik zou het wel jammer vinden als je het stukje naar Tours per trein zou gaan doen, want dan is dat niet per fiets... Booking.com meldt (nu) overigens nog vier vrije accomodaties in Vendôme.
  2. Henk Lindner:
    4 september 2015
    O nee, sorry, voor 5 op 6 september maar 2 vrije accomodaties.
  3. Henk Lindner:
    4 september 2015
    Misschien is Blois een optie per fiets op 5/9?... Is 35 km, twintig vrije hotels, en de volgende dag een stuk fietsen langs de Loire.
  4. Henk Lindner:
    4 september 2015
    Misschien is Blois nog een alternatief voor 5/9?... Is 35 km fietsen, 20 vrije hotels, volgende dag fietsen langs Loire.
  5. Marian stokx:
    4 september 2015
    Hoi Henk, andere accommodatie is ook een optie, maar na vandaag heb ik Vendome wel gezien. Vandaar optie per trein en ook om mij aan advies dentist te houden om 48 uur niet in te spannen. Wa een afwegingen steeds!!!
  6. Mia Kos:
    4 september 2015
    He wat naar, maar goed opgelost.die ellendige pitten ook! Denk dat je er niet op afgerekend wordt hoor, dat stukkie met de trein, heel verstandig! Sterkte en tot lezens. Groetje, Mia.
  7. Kees:
    Hoi Marian,

Wat vervelend van die loszittende kiezen! Verstandig om even rust te houden, en dat stukje met de trein zou ik ook doen hoor.
    Inderdaad ook m'n petje af, je doet 't toch maar. Ik lees iedere dag je reisverhaal en ben iedere keer weer nieuwsgierig. Hier is alles goed en nu lekker weekend houden. Hoop voor je, dat je er zondag weer met volle moed tegenaan kan.

Groetjes Kees.
  8. Marian stokx:
    4 september 2015
    Dank je wel Kees, gaat weer goed hoor en ik ga morgen toch weer stukje fietsen.... :-)
  9. Ada:
    Hoi Marian,
    Ondanks de kleine ongemakken doe je het toch maar. Vind het leuk om je verhalen te lezen en kijk er iedere dag naar uit. Het weer was vandaag hier niet super, veel regen. Hoop dat het bij jou beter is. Je bent nu al zo'n eind dus dat stukje trein is helemaal niet erg. Beter je even aan die 2 dagen rust houden. Tot je volgende verhaal. Groetjes Ada
  10. Laura:
    4 september 2015
    Petje af Marian voor je doorzettingsvermogen-het avontuur is net begonnen! Bekende plekken doe je ook aan: Chartres daar zijn we ook geweest en zijn vrienden in de buurt getrouwd (helaas niet in de kathedraal ;-). Luister goed naar je lichaam zou ik zeggen en gezellig aan de wijn met de locals, verdooft de pijn ;) (de wijn of de locals of beiden haha). Groetjes en ik lees je avonturen wel weer! Laura
  11. Remco:
    5 september 2015
    Wat een pech Marian, met je tanden. Tours klinkt goed, niet te ver en je kunt er morgen ook nog best een dagje verblijven.
    Gisteren weer met schilderen begonnen en je moet de hartelijke groeten hebben van de groep! Veel sterkte, plezier en succes!!!