Fietstocht Haarlem Santiago; nog 2 dagen

18 augustus 2015 - Haarlem, Nederland

Het is bijna zover; over 2 dagen start ik mijn fietstocht van Haarlem naar Santiago de Compostela. Nou ja, de eerste etappe heb ik al gehad. Vorige week vrijdag van Den Haag naar Haarlem gefietst om daar in het Rosenstock-Huessy huis mijn eerste stempel in mijn pelgrimspaspoort ofwel credencial te laten zetten. Een mooie tocht door de duinen tot aan Zandvoort en vandaar naar Haarlem; ongeveer 65 kilometer met vooral wind mee.  Donderdag vertrek ik met fiets in de trein naar Goes voor een overnachting bij mijn moeder in 's-Heerenhoek om vrijdagmorgen de echte eerste etappe te doen via de veerdienst Vlissingen Breskens naar Gent. Ik wijk dan wel iets af van de route uit de boekjes van Clemens Sweerman die via Breda en Antwerpen loopt, maar in Doornik (Tournai) kom ik op de eigenlijke St. Jacobsroute uit langs de westkant van Frankrijk. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren en wat ik allemaal ga tegenkomen onderweg. Ik heb besloten om iets van mijn oorspronkelijke plan af te wijken door geen kampeerspullen mee te nemen maar te overnachten in hotelletjes en refugos. Dat scheelt zo'n 8 kilo aan bagage en ook het risico dat ik vanaf eind augustus voor gesloten campings kom te staan. Wordt vervolgd..

1. Evelin:
    18 augustus 2015
    Geweldig, lieve Marian, je eerste stempel is binnen. Van gefeliciteerd! Nu gaat het nog alleen maar vooruit met altijd je doel voor ogen. Ik ben blij vanwege jouw wijs besluit om níet te kamperen - een beetje verwennen mag op een pigrimstocht óók - lijkt mij Af en toe de was doen is op deze manier ook veel gemakkelijker. Goede reis! Op een gezond en vrolijk weerzien.... Wanneer? Liefs, Evelin
  2. Evelin:
  3. Paul:
    18 augustus 2015
    Hoi Marian, wat knap meissie, dat je hebt doorgezet en aan deze reis bent begonnen ! Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar het gaat je veel brengen. Ik ga je blog trouw volgen, het zal me vast inspireren om het zelf ook een tocht te ondernemen. Ik wens je heel veel succes, plezier en wijsheid ! Veel liefs, Paul
  4. Evelin:
    20 augustus 2015
    Lieve Marian, ik wens je vandaag een goede start in je avontuurlijke reis met veel plezier en succes in volle gezondheid! Liefs, Evelin
  5. Henk Lindner:
    20 augustus 2015
    Heel veel plezier, geluk en meewind wens ik je toe bij je prachtige reisavontuur!
  6. Sonja:
    Hoi Marian

Ik hoop dat deze reis je heel veel mooie en positieve ervaringen oplevert. Heel veel succes morgen van 's-heerenhoek naar Gent.
    Ik fiets met je mee en we houden contact. Sonja