rustdag in Saint-Quentin

25 augustus 2015 - Gent, België

O andaag dus een -min of meer noodgedwongen- rustdag. Vanochtend van hotel gewisseld omdat de hotelkamer van gisteren wel heel erg eenpersoons bleek: ongeveer 2,5 bij 2 meter waar naast het bed nauwelijks plaats was voor mijn fietstassen. Ik lig nu heerlijk in een ruime kamer van het Ibis budget hotel voor een nog lagere prijs: wat is bookingVandaagœch een uitvinding. Ik moet vooral mijn knie nu rust gunnen; al google-end vermoed ik een (beginnende) slijmbeursontsteking, een bekende blessure bij te zware overbelasting bij hardlopers en fietsers. Dat is ook wel verklaarbaar na die 4 dagen fietsen met veel tegenwind en zware bepakking. Ik heb van tevoren wel veel kilometers getraind maar niet met die omstandigheden. Ik lig me nu af te vragen of ik er verstandig aan doe morgen nog een extrarustdag in te lassen, om te voorkomen dat de ontsteking erger wordt en ik mijn reis moet afbreken.Gelukkig heb ik alle tijd en een dag eerder of later maakt dan ook niet zo veel uit. Ik realiseer me ook het voordeel van alleen reizen; ik hoef alleen voor mezelf te beslissen en belast er niet een reisgenoot mee als ik er langer over doe.

Van morgen het stadscentrum bekeken met de basiliek die dateert uit 1230, boodschappen gedaan bij Monoprix (soort HEMA) en voor de hele dag eten ingeslagen (fruit en maaltijdsalade) zodat ik straks niet meer de deur uit hoef. Het regent hier trouwens weer. Ik hoef me niet niet te vervelen; tv, internet en gratis l'etranger van Albert Camus. Heb ik lang geleden voor mijn examen lijst gelezen en ik ga straks een poging doen dit weer een keer te lezen. Kortom, ik hoef vandaag helemaal niets; het lijkt wel vakantie.❇;-)

O

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Connie:
    25 augustus 2015
    Is 60 dan toch de leeftijd voor een elektrische fiets? (Grapje hè)
    Wees zuinig op je zelf, zus. Komt goed en succes met L'etranger.
    Liefs Connie
  2. Mia Kos:
    26 augustus 2015
    O, haha, lees nu de laatste blog, doe je goed, extra rustdagen , je knieen zin essentieel voor de voortgang van je reis duzzz, maak er een korte vakantie van. Luister naar je lichaam, heel goed!..groetje, Mia.