Cambrai-Saint-Quentin

24 augustus 2015 - Gent, België

Vandaag dus een rustige etappe, dacht ik. Maar 45 km te gaan en ik ben daarom pas om half 12 vertrokken. Eerst langs een pharmacie voor een knieband, want m'n rechterknie begint behoorlijk op te spelen. Dat helpt echt merk ik, maar halverwege begint ook linkerknie. Ik heb bij mijn weten nog nooit zo lang over 45 km gedaan; ruim 6 uur dus een gemiddelde van 7 km per uur. Niet door de beklimminkjes, want dat is goed te doen, maar weer door die wind pal tegen en oplopend tot windkracht 6 tot 8. Zelfs in afdalingen moet ik in licht verzet flink bij trappen om niet terug geblazen te worden; ik haat wind (tegen); altijd al gehad. Dateert waarschijnlijk nog uit mijn jeugd op de fiets naar school 13 km heen en terug, en dan die wind op de terugweg.

Vandaag twee keer het bekende Santiago embleem gezien maar nog steeds geen enkele pelgrim fietser of loper gezien. Mijn contacten beperken zich tot winkel, horeca

en hotelpersoneel. Het voelt tot nu toe niet eenzaam, want ik heb m'n handen vol aan het verwerken van alle indrukken en ook geniet ik van het mooie landschap en af en toe dreigende luchten. Vandaag ook weer flinke plensbuien.

Om te voorkomen dat m'n knieën het helemaal begeven, houd ik morgen een dag rust. Ik blijf 2 nachten in Saint-Quentin en heb dan tijd om deze mooie oude stad te bezichtigen.

1. Mia Kos:
    24 augustus 2015
    ja, doe maar f rustig aan met die klutsknietjes......neem nou gewoon de tijd .....die heb je toch? Slaap lekker....
  2. Richard:
    24 augustus 2015
    Ha Marjan, ondanks de tegenwind vind ik het toch goed klinken en vooral goed dat je gegaan bent! Misschien denk je af en toe... waar ben ik aan begonnen maar ik geloof dat een dergelijke reis je dichter bij je zelf brengt... Dat je maar veel mag genieten en veel inzichten mag tegenkomen onderweg naar jezelf :-)
    Groeten, Richard
  3. Ada:
    24 augustus 2015
    Hoi Marian, Goed dat je even een dagje rust neemt. Je komt er wel, dan doe je er maar wat langer over. Je hebt de tijd aan jezelf, dan maar wat minder kilometertjes per dag. Jammer dat het weer zo tegen zit. Ondanks dat geniet je toch lees ik tussen de regels door. Groetjes......
  4. Ingrid:
    25 augustus 2015
    Hey Marian, iedere dag kijk ik benieuwd uit naar je belevenissen van die dag en de foto's natuurlijk. Heel leuk om mee te lezen. En wat gaat dat goed zeg. Tja, dat er af en toe wat opspeelt, dat is niet zo gek, zijn toch heel wat kilometers, en dan met die wind!! Ik vind het super hoe je het doet. Geniet van je rustdag. Wij genieten van uit het Zeeuwse met je mee. Liefs en een dikke kus van Kees, Yara, Jesse en mij