Anserville-Epone en Epone-Houdan

30 augustus 2015 - Compiègne, Frankrijk

Gisteravond was ik te moe om nog een verslag te schrijven, daarom nu 2 dagen ineen. Over gisteren zal ik niet te lang uitwijden: ondanks dat het geen lange etappe was, ongeveer 55 km, heb ik van 10 uur 's morgens tot 8 uur s'aonds op de fiets gezeten. Drie keer ketting eraf, 20 keer verkeerd gereden met dank aan fiets GPS en alleen maar langs drukke verkeerswegen door vooral stedelijk gebied van Île de france, uitlopers van Parijs.En ook nog meer dan 30 graden.Ook hotelletje was niet om enthousiast van te worden, ingeklemd tussen een snelweg en spoorlijn in een zone commercial, naast een Aldi en Hypermarche. Kortom een dag om snel te vergeten, maar wel een hoop van geleerd.

Vandaag maakt veel goed. Vanwege de ontberingen van gisteren heb ik een extra korte route ingelast van 35 km en om half 2 vanmiddag was ik al op plaats van bestemming Houdan, een heel leuk stadje met een oude Donjon en natuurlijk weer een prachtige kerk. Ik heb nu mijn tweede stempel in mijn pelgrims paspoort, eerder had ik daar nog geen tijd voor genomen om op zoek te gaan naar stempel plaatsen.

Na een aantal flinke klimmen vanmorgen en weer ruim 30 graden kom ik in een glooiend landschap met heel rustige weggetjes. Onderweg passeren me 2 pelgrims op de fiets. Even een praatje mee gehouden. 2 mannen uit Vlaanderen van ongeveer mijn leeftijd schat ik en zo te zien nog niet al te getraind. Maar dat komt vanzelf tegen de tijd dat je in Santiago bent. Ik zit zelf ook nog in de oefenfase, het echte werk begint pas in de Pyreneeën, vermoed ik.  Zojuist een wandeling naar het stadje gemaakt, het B&B ligt op 2 km van het centrum midden in de natuur. Wat een verschil met gisteren en zo rustig. Morgen probeer ik in een keer naar Chartres te fietsen, ik heb daar alvast voor 2 nachten een B&B geboekt zodat ik tijd heb om de stad te bekijken.

1. Dick en Sophie:
    30 augustus 2015
    Knap gedaan. Straks Chartres, mooie stad, geniet er van.
    Petje af voor jou. Groet, Dick & Sophie
  2. Ton Daans:
    30 augustus 2015
    Marjan, weer veel dank voor jouw update. wat een pech met die route en de navigatie. Maar jou kennende: jij komt er wel. Vandaag aan de zijlijn van hockeyveld gesproken met iemand die een maand geleden de fietstocht heeft volbracht. Vanuit Maastricht. Mijn gedachten gingen weer onmiddellijk in jouw rechting. Fijne tocht naar het o zo mooie Chartres
  3. Jose Baaijens:
    31 augustus 2015
    Hoi Marian, ik kreeg de link naar je site zojuist binnen en heb gelijk al je verhalen gelezen. Afgelopen voorjaar vertelde je me van je plannen, maar ik realiseerde me niet dat je dit jaar al zou gaan. Knap dat je de plannen ook waar maakt. Van nu af aan ga ik je je blogs volgen natuurlijk. Veel succes en een mooie tocht. Liefs