Tournai-Cambrai

23 augustus 2015 - Gent, België

De beruchte derde fietsdag. Een PHPD-dag (Pijntje hier Pijntje daar). Ik heb deze etappe daarom maar ingekort van de geplande 85 kilometer naar 65 kilometer. Ik was even vergeten wat een aanslag zo'n zware fiets en heuvelachtig gebied is op je knieën, achillespezen, zitvlak en alle andere onderdelen. Ik lig nu uitgestrekt in een behoorlijk luxe hotel in Cambrai Frankrijk; dat heb ik toch maar even verdiend. Vandaag sloeg het weer om en vanmiddag een paar stevige buien gehad. Eigenlijk wel lekker na die eerste twee hete dagen.

Het eerste deel van de route ging nog steeds langs de Schelde en daarna door een landelijk gebied met kleine rustige landweggetjes en uitgestorven dorpjes. Ik ben nog geen medepelgrimmerende fietsers tegengekomen, ook al zit ik sinds Tournai op de eigenlijke camino. Voor morgen heb ik een rustige etappe ingelast van 47 km om vooral mijn knieën wat rust te gunnen; zou het toch de leeftijd zijn dat alles niet meer zo soepel loopt? Nou ja, ik ben het nog niet verleerd en de komende dagen volgt de echte uitdaging van langere en steilere heuvels. Ben benieuwd. Wordt vervolgd.

1. Sonja:
    23 augustus 2015
    Hardstikke goed gedaan. Ik doe het je niet na. Veel succes morgen. Hier regent het intussen ook.
  2. Henk Lindner:
    23 augustus 2015
    Na die beruchte derde dag begint het bekende 'trainen onderweg' en wordt je elke dag een beetje sterker. Drie dagen met tegenwind en heuvels, ja ik snap het wel, die PHPD zoals je dat noemt... Slim zoals je het doet, een beetje aanpassen met de kilometers. En verder gewoon recht zo die gaat, zou ik zeggen.
  3. Ton Daans:
    23 augustus 2015
    Marjan, ik neem mijn spreekwoordelijke pet voor je af. Ik zal al je verhalen op de voet (beter gezegd op de "fiets") blijven volgen. Wat een megaprestatie.
  4. Mia Kos:
    23 augustus 2015
    laat de knoken dan maar even met rust, geen haastklus toch? FF dagje relaxen.......en dan weer i.d.d.recht zo die gaat.............slaap lekker vannacht...
  5. Dick en Sophie:
    24 augustus 2015
    Zet hem op, wij volgen het met bewondering.