ste Maure-Poitiers

8 september 2015 - Poitiers, Frankrijk

Een kort verhaaltje want wifi werkt niet goed hier in de hostellerie in Poitiers. Om 9 Uur vanmorgen vertrokken en om 5 uur vanmiddag voor een gesloten deur van het hotelletje. Na een uur komt meneer de eigenaar opdagen. Dat is nog wel een verhaal waard, de sluitingstijden hier in Frankrijk en onnavolgbare inchecktijden. Zondag en maandag zijn in de regel alle horeca en winkels gesloten. Verder vaak ook op woensdag of op vrijdag of elke andere dag afhankelijk van de regio. Daarnaast is alles tussen 12 uur s middags en 16 uur of zo het uitkomt 17 uur dicht. Hoe houdt de economie in Frankrijk zich nog draaiend? En hanteert kantoorpersoneel ook deze werktijden? Overigens viel mij een paar jaar geleden ook in Spanje op dat er meer sluitingstijd dan openingstijd is. Maar de economie daar lag dan ook helemaal op zijn gat. Niet zo verwonderlijk. Is dat soms ook de zwakke plek van Griekenland? Toch nog een heel verhaal geworden waarin ik gelijk een stukje frustratie kwijt kan. Dan heb ik het nog niet gehad over de zogenoemde Franse slag waarmee hotelkamers en vooral sanitair wordt schoongehouden (is niet overal zo maar ben er al veel tegengekomen).

Verder een prima dag gehad en heerlijk gefietst met veel pittige beklimmingen en bezienswaardigheden onderweg als kastelen en hunebedden (dolmen heten die hier en zijn ooit door de Romeinen neergelegd).

1. Jack:
    8 september 2015
    haha...de franse slag noemen ze dat toch...neem er maar een wijntje op dan doe je er een beetje aan mee
  2. Mia Kos:
    9 september 2015
    Gelukkig heb je een toiletborstel meegenomen, hahahahaa, mooi verhaal, je maakt wat mee....................kneem er ook een wijntje op, prrrrrrrrrooooost! en fiets lekker.
  3. Marian stokx:
    9 september 2015
    Proost Mia, doe ik vanavond ook!!!!